Skip to main content
Top

Kind en adolescent

Uitgave 1/2020

Vernieuwingen op het gebied van psychodiagnostiek

Inhoudsopgave (14 Artikelen)

Artikelen

Integratieve diagnostiek met de Intelligence and Development Scales-2 (IDS-2)

Selma A. J. Ruiter, Linda Visser, Marieke E. Timmerman

Artikelen

Een vernieuwende blik op persoonlijkheidsproblematiek bij jongeren: van traditionele hokjes naar dimensioneel denken

Nagila Koster, Paul T. van der Heijden, Odilia M. Laceulle, Marcel A. G. van Aken

Artikelen

De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen

Nanda Rommelse, Annemieke Brinkman, Dorine Slaats-Willemse, Marieke E. Timmerman, Lieke Voncken, Patrick de Zeeuw, Marjolein Luman, Catharina Hartman

Artikelen

Dynamisch testen van hoog- en normaalbegaafde kinderen

Bart Vogelaar, Wilma C. M. Resing

Artikelen

Neuropsychologische profielen van kinderen met een autismespectrumstoornis in relatie tot hun intelligentie

Nanda Rommelse, Ilse Langerak, Jolanda van der Meer, Yvette de Bruijn, Anoek Oerlemans

Artikelen

De IDT: een nieuwe, interactieve tekentest voor wederkerig gedrag bij kinderen met autisme

Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

Debat

Hoogbegaafdheid is niet te meten

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

Debat

Hoogbegaafdheid meten … Waarom zou je?

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

Debat

Reactie op Vogelaar en Hoogeveen

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

Debat

Reactie op Rommelse en Slaats

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen