Skip to main content
main-content
Top

wo | Tijdschrift

Kind en adolescent 1/2020
Kind en adolescent

Uitgave 1/2020

Vernieuwingen op het gebied van psychodiagnostiek

share
DELEN
insite
ZOEKEN

Inhoudsopgave (14 Artikelen)

01-02-2020

Woord vooraf aan het jubileumnummer van Kind en Adolescent (2020, nr 1)
Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Artikelen

Integratieve diagnostiek met de Intelligence and Development Scales-2 (IDS-2)
Een intelligentie- en algemene ontwikkelingstest voor kinderen en jongeren tussen 5 en 20 jaar
Dr. Selma A. J. Ruiter, Dr. Linda Visser, Prof. dr. Marieke E. Timmerman

01-02-2020 | Artikelen

Een vernieuwende blik op persoonlijkheidsproblematiek bij jongeren: van traditionele hokjes naar dimensioneel denken
Nagila Koster MSc, Dr. Paul T. van der Heijden, Dr. Odilia M. Laceulle, Prof. dr. Marcel A. G. van Aken

01-02-2020 | Artikelen

De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen
Dr. Nanda Rommelse, Annemieke Brinkman M.Sc., Dr. Dorine Slaats-Willemse, Prof. dr. Marieke E. Timmerman, Lieke Voncken M.Sc., Dr. Patrick de Zeeuw, Dr. Marjolein Luman, Dr. Catharina Hartman

01-02-2020 | Artikelen

Dynamisch testen van hoog- en normaalbegaafde kinderen
Gebruik van een digitale test om potentieel om te leren in kaart te brengen
Dr. Bart Vogelaar, Prof. dr. Wilma C. M. Resing

01-02-2020 | Artikelen

Neuropsychologische profielen van kinderen met een autismespectrumstoornis in relatie tot hun intelligentie
Dr. Nanda Rommelse, Drs. Ilse Langerak, Dr. Jolanda van der Meer, Drs. Yvette de Bruijn, Dr. Anoek Oerlemans

01-02-2020 | Artikelen

De Sociale InformatieVerwerkingsTest ‘SIVT’ biedt inzicht in individuele verschillen in sociale informatieverwerking van kinderen en adolescenten met gedragsproblemen
Dr. Maaike M. van Rest, Drs. Aart Vriens, Prof. dr. Walter Matthys, Dr. Maroesjka van Nieuwenhuijzen

01-02-2020 | Artikelen

De IDT: een nieuwe, interactieve tekentest voor wederkerig gedrag bij kinderen met autisme
Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

01-02-2020 | Opmerkelijk

Intelligentieonderzoek komt van Venus en neuropsychologisch onderzoek van Mars?
Dr. Patrick de Zeeuw, Drs. Michel Nelwan

01-02-2020 | Opmerkelijk

Over aspecten van het executief functioneren die niet meetbaar zijn met formele tests
Prof. dr. Jelle Jolles

01-02-2020 | Debat

Hoogbegaafdheid is niet te meten
Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Debat

Hoogbegaafdheid meten … Waarom zou je?
Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

01-02-2020 | Debat

Reactie op Vogelaar en Hoogeveen
Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Debat

Reactie op Rommelse en Slaats
Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen