Skip to main content
main-content
Top

wo | Tijdschrift

Kind en adolescent

Kind en adolescent 1/2020

Uitgave 1/2020

Vernieuwingen op het gebied van psychodiagnostiek

Inhoudsopgave ( 14 Artikelen )

01-02-2020 | Uitgave 1/2020

Woord vooraf aan het jubileumnummer van Kind en Adolescent (2020, nr 1)

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

Integratieve diagnostiek met de Intelligence and Development Scales-2 (IDS-2)

Een intelligentie- en algemene ontwikkelingstest voor kinderen en jongeren tussen 5 en 20 jaar
Dr. Selma A. J. Ruiter, Dr. Linda Visser, Prof. dr. Marieke E. Timmerman

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

Een vernieuwende blik op persoonlijkheidsproblematiek bij jongeren: van traditionele hokjes naar dimensioneel denken

Nagila Koster MSc, Dr. Paul T. van der Heijden, Dr. Odilia M. Laceulle, Prof. dr. Marcel A. G. van Aken

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen

Dr. Nanda Rommelse, Annemieke Brinkman M.Sc., Dr. Dorine Slaats-Willemse, Prof. dr. Marieke E. Timmerman, Lieke Voncken M.Sc., Dr. Patrick de Zeeuw, Dr. Marjolein Luman, Dr. Catharina Hartman

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

Dynamisch testen van hoog- en normaalbegaafde kinderen

Gebruik van een digitale test om potentieel om te leren in kaart te brengen
Dr. Bart Vogelaar, Prof. dr. Wilma C. M. Resing

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020 Tijdelijk gratis!

Neuropsychologische profielen van kinderen met een autismespectrumstoornis in relatie tot hun intelligentie

Dr. Nanda Rommelse, Drs. Ilse Langerak, Dr. Jolanda van der Meer, Drs. Yvette de Bruijn, Dr. Anoek Oerlemans

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

De Sociale InformatieVerwerkingsTest ‘SIVT’ biedt inzicht in individuele verschillen in sociale informatieverwerking van kinderen en adolescenten met gedragsproblemen

Dr. Maaike M. van Rest, Drs. Aart Vriens, Prof. dr. Walter Matthys, Dr. Maroesjka van Nieuwenhuijzen

01-02-2020 | Artikelen | Uitgave 1/2020

De IDT: een nieuwe, interactieve tekentest voor wederkerig gedrag bij kinderen met autisme

Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

01-02-2020 | Opmerkelijk | Uitgave 1/2020

Intelligentieonderzoek komt van Venus en neuropsychologisch onderzoek van Mars?

Dr. Patrick de Zeeuw, Drs. Michel Nelwan

01-02-2020 | Opmerkelijk | Uitgave 1/2020

Over aspecten van het executief functioneren die niet meetbaar zijn met formele tests

Prof. dr. Jelle Jolles

01-02-2020 | Debat | Uitgave 1/2020

Hoogbegaafdheid is niet te meten

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Debat | Uitgave 1/2020

Hoogbegaafdheid meten … Waarom zou je?

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

01-02-2020 | Debat | Uitgave 1/2020

Reactie op Vogelaar en Hoogeveen

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

01-02-2020 | Debat | Uitgave 1/2020

Reactie op Rommelse en Slaats

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

Recente publicaties