Skip to main content
Top

Kind en adolescent

Uitgave 1/2020 Vernieuwingen op het gebied van psychodiagnostiek

Inhoudsopgave (14 Artikelen)

Integratieve diagnostiek met de Intelligence and Development Scales-2 (IDS-2)

  • Artikelen

Selma A. J. Ruiter, Linda Visser, Marieke E. Timmerman

Een vernieuwende blik op persoonlijkheidsproblematiek bij jongeren: van traditionele hokjes naar dimensioneel denken

  • Artikelen

Nagila Koster, Paul T. van der Heijden, Odilia M. Laceulle, Marcel A. G. van Aken

De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen

  • Artikelen

Nanda Rommelse, Annemieke Brinkman, Dorine Slaats-Willemse, Marieke E. Timmerman, Lieke Voncken, Patrick de Zeeuw, Marjolein Luman, Catharina Hartman

Dynamisch testen van hoog- en normaalbegaafde kinderen

  • Artikelen

Bart Vogelaar, Wilma C. M. Resing

Neuropsychologische profielen van kinderen met een autismespectrumstoornis in relatie tot hun intelligentie

  • Artikelen

Nanda Rommelse, Ilse Langerak, Jolanda van der Meer, Yvette de Bruijn, Anoek Oerlemans

De IDT: een nieuwe, interactieve tekentest voor wederkerig gedrag bij kinderen met autisme

  • Artikelen

Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

Hoogbegaafdheid is niet te meten

  • Debat

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

Hoogbegaafdheid meten … Waarom zou je?

  • Debat

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

Reactie op Vogelaar en Hoogeveen

  • Debat

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

Reactie op Rommelse en Slaats

  • Debat

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen