Skip to main content
Top

Kind en adolescent

Uitgave 1/2020

Vernieuwingen op het gebied van psychodiagnostiek

Inhoudsopgave (14 Artikelen)

  • Artikelen

Integratieve diagnostiek met de Intelligence and Development Scales-2 (IDS-2)

Selma A. J. Ruiter, Linda Visser, Marieke E. Timmerman

  • Artikelen

Een vernieuwende blik op persoonlijkheidsproblematiek bij jongeren: van traditionele hokjes naar dimensioneel denken

Nagila Koster, Paul T. van der Heijden, Odilia M. Laceulle, Marcel A. G. van Aken

  • Artikelen

De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen

Nanda Rommelse, Annemieke Brinkman, Dorine Slaats-Willemse, Marieke E. Timmerman, Lieke Voncken, Patrick de Zeeuw, Marjolein Luman, Catharina Hartman

  • Artikelen

Dynamisch testen van hoog- en normaalbegaafde kinderen

Bart Vogelaar, Wilma C. M. Resing

  • Artikelen

Neuropsychologische profielen van kinderen met een autismespectrumstoornis in relatie tot hun intelligentie

Nanda Rommelse, Ilse Langerak, Jolanda van der Meer, Yvette de Bruijn, Anoek Oerlemans

  • Artikelen

De IDT: een nieuwe, interactieve tekentest voor wederkerig gedrag bij kinderen met autisme

Tineke Backer van Ommeren, Hans M. Koot, Anke M. Scheeren, Sander Begeer

  • Debat

Hoogbegaafdheid is niet te meten

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

  • Debat

Hoogbegaafdheid meten … Waarom zou je?

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen

  • Debat

Reactie op Vogelaar en Hoogeveen

Nanda Rommelse, Dorine Slaats-Willemse

  • Debat

Reactie op Rommelse en Slaats

Bart Vogelaar, Lianne Hoogeveen