Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

The Social Living Complex: A New, All Day, Yearlong Intervention Model for Individuals with Autism Spectrum Disorder and Their Parents

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteur:
Ceymi Doenyas

Abstract

We propose an unprecedented intervention for individuals with autism spectrum disorder (ASD) and their parents: the social living complex. Unlike existing social skills interventions, peer-mediated interventions here are not limited to the school/experiment duration and setting. Whereas other supported living services house adults with ASD only, here children with ASD and their families live and interact with typically developing (TD) individuals. Another novelty is support groups for parents of children with ASD, who report feeling higher levels of stress than parents of TD children and children with other disabilities, feeling isolated, and not receiving social support. This complex will enable the practice and generalization of schooled skills in the lives of children with ASD and foster an accepting, autism-friendly community.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave