Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

Comparative Study of Teachers in Regular Schools and Teachers in Specialized Schools in France, Working with Students with an Autism Spectrum Disorder: Stress, Social Support, Coping Strategies and Burnout

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Emilie Boujut, Annika Dean, Amélie Grouselle, Emilie Cappe

Abstract

The inclusion of students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in schools is a source of stress for teachers. Specialized teachers have, in theory, received special training. To compare the experiences of teachers dealing with students with ASD in different classroom environments. A total of 245 teachers filled out four self-report questionnaires measuring perceived stress, social support, coping strategies, and burnout. Specialized teachers perceive their teaching as a challenge, can count on receiving help from colleagues, use more problem-focused coping strategies and social support seeking behavior, and are less emotionally exhausted than teachers in regular classes. This study highlights that teachers in specialized schools and classes have better adjustment, probably due to their training, experience, and tailored classroom conditions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave