Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

Operationalisation of the European Protocol for Autism Prevalence (EPAP) for Autism Spectrum Disorder Prevalence Measurement in Ireland

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
A. M. Boilson, A. Staines, A. Ramirez, M. Posada, M. R. Sweeney
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2837-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The European Autism Information System project highlighted the lack of systematic and reliable data relating to the prevalence of autism spectrum disorders in Europe. A protocol for the study of ASD prevalence at European level was developed to facilitate a common format for screening and diagnosing children across the EU. This is the first study to operationalise and screen national school children for ASDs using this protocol. National school children 6–11 years (N = 7951) were screened males 54 % (N = 4268) females 46 % (N = 3683). Screening children for ASD implementing the EAIS protocol using the Social Communication Questionnaire (Rutter et al. in Social Communication Questionnaire (SCQ). Western Psychological Services, Los Angeles, ) as a first level screening instrument in a non-clinical setting of Irish national schools was demonstrated.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 19 kb)
10803_2016_2837_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave