Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

Visual Search in ASD: Instructed Versus Spontaneous Local and Global Processing

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Ruth Van der Hallen, Kris Evers, Bart Boets, Jean Steyaert, Ilse Noens, Johan Wagemans
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2826-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Visual search has been used extensively to investigate differences in mid-level visual processing between individuals with ASD and TD individuals. The current study employed two visual search paradigms with Gaborized stimuli to assess the impact of task distractors (Experiment 1) and task instruction (Experiment 2) on local–global visual processing in ASD versus TD children. Experiment 1 revealed both groups to be equally sensitive to the absence or presence of a distractor, regardless of the type of target or type of distractor. Experiment 2 revealed a differential effect of task instruction for ASD compared to TD, regardless of the type of target. Taken together, these results stress the importance of task factors in the study of local–global visual processing in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 22 kb)
10803_2016_2826_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave