Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-12-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Psychometric Properties of the Spanish Version of the Broad Autism Phenotype Questionnaire: Strengths, Weaknesses, and Future Improvements

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Marta Godoy-Giménez, Antonio González-Rodríguez, Fernando Cañadas, Angeles F. Estévez, Pablo Sayans-Jiménez
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3438-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The Broad autism phenotype (BAP) refers to a set of subclinical behavioural characteristics qualitatively similar to those presented in Autism spectrum disorders (ASDs). The BAP questionnaire (BAPQ) has been widely used to assess the BAP both in relatives of ASD people and within the general population. The current study presents the first Spanish version of the BAPQ (BAPQ-SP) and analyses its psychometric properties, including validity evidences based on the BAPQ scores relationship with other variables. Our results only support the use of the Aloof and Rigid sub-scales to assess this phenotype, whereas Pragmatic Language sub-scale seems to be the main source of misfit. This research represents a first step in the study of the BAP features in the Spanish population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 16 KB)
10803_2017_3438_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave

SI : College experiences for students with ASD

What Works for College Students with Autism Spectrum Disorder