Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-09-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

An Evaluation of Specialist Mentoring for University Students with Autism Spectrum Disorders and Mental Health Conditions

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Rebecca Lucas, Alana I. James

Abstract

Mentoring is often recommended to universities as a way of supporting students with Autism Spectrum Disorders (ASD) and/or mental health conditions (MHC), but there is little literature on optimising this support. We used mixed-methods to evaluate mentees’ and mentors’ experiences of a specialist mentoring programme. Mentees experienced academic, social and emotional support, although subtle group differences emerged between students with ASD and MHC. The quality of the mentee-mentor relationship was especially important. Mentors also reported benefits. Thematic analysis identified that effective mentoring requires a tailored partnership, which involves a personal relationship, empowerment, and building bridges into the university experience. Mentoring can effectively support students with ASD and/or MHC, but this is highly dependent on the development of tailored mentee-mentor partnerships.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave