Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-12-2017 | SI : College experiences for students with ASD | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

What Works for College Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
S. Jay Kuder, Amy Accardo

Abstract

This article reports the results of a systematic review of the emerging research on programs and services designed to meet the needs of students with ASD. For the purposes of this review, only articles that included data on program outcomes were included. A total of eight studies that met this criterion were identified. These studies included three that examined the effects of cognitive-behavioral interventions, three that reported the results of methods to enhance social communication skills, one study of a transition to college program, and one evaluation of a variety of widely used accommodations. This review identifies methods that have been found to be effective supporting students with ASD in higher education settings as well as needs for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave