Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Priorities for Advancing Research on Youth with Autism Spectrum Disorder and Co-occurring Anxiety

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Roma A. Vasa, Amy Keefer, Judy Reaven, Mikle South, Susan W. White
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3320-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Research on anxiety disorders in youth with autism spectrum disorder (ASD) has burgeoned in the past two decades. Yet, critical gaps exist with respect to measuring and treating anxiety in this population. This study used the nominal group technique to identify the most important research priorities on co-occurring anxiety in ASD. An international group of researchers and clinicians with experience in ASD and anxiety participated in the process. Topics ranked as most important focused on understanding how ASD symptoms affect treatment response, implementing treatments in real world settings, developing methods to disentangle overlapping symptoms between anxiety and ASD, and developing objective measures to assess anxiety. Collectively, these priorities can lead to collaborative studies to accelerate research in the field.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (PDF 278 KB)
10803_2017_3320_MOESM1_ESM.pdf
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave