Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

A Randomized Controlled Trial of the Social Tools And Rules for Teens (START) Program: An Immersive Socialization Intervention for Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Ty W. Vernon, Amber R. Miller, Jordan A. Ko, Amy C. Barrett, Elizabeth S. McGarry
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3380-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Adolescents with ASD face numerous personal and contextual barriers that impede the development of social motivation and core competencies, warranting the need for targeted intervention. A randomized controlled trial was conducted with 40 adolescents to evaluate the merits of a multi-component socialization intervention that places emphasis on experiential learning. This investigation evaluated the impact of the 20-week START program on the social functioning of adolescents with ASD. Significant Group × Time differences between START and waitlist control groups were found across multiple measures. Secondary analyses of the entire program cohort also yielded significant improvement trends across all measures. These findings may be an important step in identifying optimal strategies to target the complex factors limiting optimal social development in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 103 KB)
10803_2017_3380_MOESM1_ESM.docx
Supplementary material 2 (DOC 28 KB)
10803_2017_3380_MOESM2_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave