Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Brief Report | Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014

Brief Report: Generalisation of Word–Picture Relations in Children with Autism and Typically Developing Children

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Calum Hartley, Melissa L. Allen
Belangrijke opmerkingen
The study was conducted as part of the first author’s doctoral research.

Abstract

We investigated whether low-functioning children with autism generalise labels from colour photographs based on sameness of shape, colour, or both. Children with autism and language-matched controls were taught novel words paired with photographs of unfamiliar objects, and then sorted pictures and objects into two buckets according to whether or not they were also referents of the newly-learned labels. Stimuli matched depicted referents on shape and/or colour. Children with autism extended labels to items that matched depicted objects on shape and colour, but also frequently generalised to items that matched on only shape or colour. Controls only generalised labels to items that matched the depicted referent’s shape. Thus, low-functioning children with autism may not understand that shape constrains symbolic word–picture–object relations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014 Naar de uitgave