Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014

Effects of Equine Assisted Activities on Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Beth A. Lanning, Margaret E. Matyastik Baier, Julie Ivey-Hatz, Nancy Krenek, Jack D. Tubbs

Abstract

Quality of life assessments were used in this study to determine the behavioral changes of children diagnosed with autism spectrum disorder (ASD) who participated in equine assisted activities. Behavioral changes of children with ASD participating in 9 weeks of equines assisted activities (EAA) (N = 10) were compared to behavioral changes of children who participated in a non-equine intervention (N = 8). Parents noted significant improvements in their child’s physical, emotional and social functioning following the first 6 weeks of EAA. The children participating in the non-equine program also demonstrated improvement in behavior, but to a lesser degree. The favorable outcome of this study lends support for continuation of programs utilizing EAA in the treatment of children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014 Naar de uitgave