Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | Original Paper | Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014

Parent–Child Gesture Use During Problem Solving in Autistic Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2014
Auteurs:
Kristen Medeiros, Adam Winsler

Abstract

This study examined the relationship between child language skills and parent and child gestures of 58 youths with and without an autism spectrum disorder (ASD) diagnosis. Frequencies and rates of total gesture use as well as five categories of gestures (deictic, conventional, beat, iconic, and metaphoric) were reliably coded during the collaborative Tower of Hanoi task. Children with ASD had lower Peabody Picture Vocabulary Test scores and gestured less and at lower rates compared to typically developing children. Gesture use was unrelated to vocabulary for typically developing children, but positively associated with vocabulary for those with ASD. Demographic correlates of gesturing differed by group. Gesture may be a point of communication intervention for families with children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2014 Naar de uitgave