Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

The Effectiveness of Direct Instruction in Teaching Students with Autism Spectrum Disorder to Answer “Wh-” Questions

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Jessica N. Cadette, Cynthia L. Wilson, Michael P. Brady, Charles Dukes, Kyle D. Bennett

Abstract

Research on the effects of Direct Instruction (DI) among students with Autism Spectrum Disorder (ASD) has only recently emerged. A benefit of DI is that it can be implemented with groups of students, which makes it potentially a cost effective method of instruction for some skills. In this study, we examined the effects of DI on teaching secondary students with ASD to answer three “wh-” questions. Using a multiple probe design across behaviors, results indicated the participants mastered two of the three “wh-” question types and made progress with the remaining question type. These results are discussed along with implications for educators instructing students with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave