Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-07-2016 | Brief Report | Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

Brief Report: Parent-Teacher Discrepancies on the Developmental Social Disorders Scale (BASC-2) in the Assessment of High-Functioning Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Christopher Lopata, James P. Donnelly, Allyson K. Jordan, Marcus L. Thomeer, Christin A. McDonald, Jonathan D. Rodgers

Abstract

This study compared parent and teacher ratings of ASD-related symptoms of 120 high-functioning children, ages 6–12 years with ASD (HFASD) using the Developmental Social Disorders (DSD) scale of the BASC-2. DSD ratings (parent and teacher) were significantly higher than normative estimates. The cross-informant comparison was significantly higher for parents (vs. teachers), and correlations (ICC and Pearson) between the informant groups were significant (but low in magnitude). Agreement among parents and teachers accurately placed 81 % of cases above the at-risk cutpoint for symptoms of ASD, and agreement was highest in the at-risk range of perceived symptoms. Additional analyses indicated a significant difference in the trend across the parent-teacher discrepancies, and no significant moderators of the discrepancies. Implications for assessment are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave