Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-12-2019 | Brief Report | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

Brief Report: Perceived Evidence and Use of Autism Intervention Strategies in Early Intervention Providers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Jessica Paynter, Sarah Luskin-Saxby, Deb Keen, Kathryn Fordyce, Grace Frost, Christine Imms, Scott Miller, Rebecca Sutherland, David Trembath, Madonna Tucker, Ullrich Ecker
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Use of empirically unsupported practices is a challenge in the field of autism spectrum disorder (ASD). We explored whether attitudes and perceived evidence were linked to intended practice use in early intervention staff. Seventy-one participants completed ratings of the evidence base, current and future use of six ASD intervention practices, and reported attitudes to research and evidence-based practice. Participants reported greater use and rated the evidence base higher for the empirically supported practices. However, variability in accuracy of evidence base ratings was observed across individuals. Higher perceived evidence was linked to greater future use intentions for empirically supported and unsupported practices. The need for accurate information across practice types is highlighted. Self-report methodology limitations and future research directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave