Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-12-2019 | Brief Report | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

Brief Report: Psychometric Properties of the Ability in Behavior Assessment and Interventions for Teachers-Revised (ABAIT-R)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Rahul Nair, Anuradha Dutt, Tine Nielsen
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-019-04286-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Given the importance of competencies in functional behavior assessment (FBA) and behavioral interventions among teachers for managing problem behaviors among children with autism spectrum disorder (ASD) and other developmental disabilities, a previously reported ability in behavior assessment and interventions for teachers (ABAIT) needed improvements in the multiple-choices by adding a ‘don’t know’ option. This study reports on the psychometric properties of this revised scale (ABAIT-R) among 102 special educators assessed using Rasch models. It was found that the model had good fit and a wide spread of difficulties (3.63 to − 2.60). ABAIT-R had good targeting (over 85%) and high reliability (0.79). The assumptions of the model were met recommending sufficiency for the use of summated score from ABAIT-R among teachers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave