Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-12-2019 | Original Paper | Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020

Inclusive Preschool Practitioners’ Implementation of Naturalistic Developmental Behavioral Intervention Using Telehealth Training

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Sophia D’Agostino, Sarah N. Douglas, Elizabeth Horton
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This single-case investigation was designed to evaluate the effects of telehealth training on practitioner implementation of a naturalistic developmental behavioral intervention (NDBI). Six general education preschool practitioners engaged in an intervention with six children with varying disabilities in inclusive classroom settings. The telehealth training package included a collaborative approach to intervention planning, online training module, video self-evaluation, and performance feedback via videoconferencing. Following telehealth training, practitioners reached criteria for implementation fidelity and increased communication opportunities. Additionally, child participants increased communication behaviors above baseline levels. All behaviors generalized to a different activity context and maintained over time. Social validity was measured and results suggest high levels of acceptability for the telehealth training package.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2020 Naar de uitgave