Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Validating a Culturally-sensitive Social Competence Training Programme for Adolescents with ASD in a Chinese Context: An Initial Investigation

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Raymond Won Shing Chan, Cecilia Nga Wing Leung, Denise Ching Yiu Ng, Sania Sau Wai Yau

Abstract

Previous studies on social skills training on ASD were done almost exclusively in the West with children as the main subjects. Demonstrations of the applicability of social interventions in different cultures and age groups are warranted. The current study outlined the development and preliminary evaluation of a CBT-context-based social competence training for ASD (CBT-CSCA) developed in Hong Kong for Chinese adolescents with ASD. Twenty-five adolescents (aged 12–17 years, with a FSIQ above 80) were recruited. Significant improvements in social competence, autistic symptoms and general psychopathology at post-training and 3-month follow-up were reported by the parents. The study provided initial evidence support to the applicability of social competence training for adolescents with ASD in a different culture.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave