Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Assessing Personal Constructs of Adolescents with Autism Spectrum Disorder: A Person-Centered Measure of Social Cognition

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Sean Hess, Trisha Self, Anthony DiLollo

Abstract

Many protocols assessing social communication skills of adolescents with autism spectrum disorder (ASD) are based on behavioral observations. It has been suggested, however, that social cognition encompasses processes underlying observable behaviors. Such processes include personal constructs, which can be assessed using repertory grids. Personal constructs of five adolescents with ASD with average or above average intelligence and receptive and expressive language skills were explored using repertory grids in this study. With visual structure and verbal scaffolding, all participants successfully engaged in the repertory grid process. Data suggest participants had well organized, complex construct systems, a significant understanding of social roles, and were interested in social interactions. Repertory grids may provide additional person-centered information for assessing social communication skills in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave