Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Metaperception in Adolescents With and Without Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Lauren V. Usher, Catherine A. Burrows, Daniel S. Messinger, Heather A. Henderson

Abstract

This study compared how adolescents with and without autism spectrum disorder (ASD) evaluated unfamiliar peers (i.e., perceptions), as well as how adolescents believed they were evaluated by peers (i.e., metaperceptions). The Perceptions and Metaperceptions Questionnaire was designed to quantify perceptions and metaperceptions following a live interaction. For all adolescents, more positive perceptions of the peer were associated with more positive metaperceptions. Adolescents with ASD exhibited more accurate metaperceptions than did typically developing adolescents. More positive perceptions and metaperceptions were associated with higher levels of observed social competence across groups. Findings extend our understanding of typically and atypically developing adolescents’ impressions of unfamiliar peers and their ability to discern what peers think of them.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave