Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Challenges and Successful Pedagogical Strategies: Experiences from Six Swedish Students with Blindness and Autism in Different School Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Kim de Verdier, Elisabeth Fernell, Ulla Ek

Abstract

The prevalence of autism in children with blindness is much higher than in the general population. There are many challenges regarding the school situation for children with this complex dual disability. This study explored challenges and successful strategies in school for a sample of six Swedish children with blindness and autism, with and without intellectual disability, through qualitative interviews with students, teachers and parents. All students displayed executive functioning deficits, and the teaching situation entailed several challenges. Our research points to the importance of adopting evidence-based practices for ASD, but adapted according to the students lack of vision. For this to be possible, close collaboration between teachers, parents and specialists in the field of visual impairment and autism is necessary.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave