Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Language Barriers Impact Access to Services for Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Helaine G. St. Amant, Sheree M. Schrager, Carolina Peña-Ricardo, Marian E. Williams, Douglas L. Vanderbilt

Abstract

Racial and ethnic disparities in accessing health care have been described in children with autism spectrum disorder (ASD). In a retrospective chart review of 152 children with ASD, children of parents whose primary language was English were significantly more likely to have both social skills and communication goals within their individualized education plan (IEP) compared to children of parents whose primary language was not English. Additionally, children of primary English speakers received significantly more hours of direct services from their state disability program. After controlling for demographic covariates, findings suggest that language barriers may negatively affect parents’ abilities to access health care services for their child with ASD. Acculturation factors must therefore be considered when analyzing disparities in autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave