Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

Array-CGH Analysis in a Cohort of Phenotypically Well-Characterized Individuals with “Essential” Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Eleonora Napoli, Serena Russo, Laura Casula, Viola Alesi, Filomena Alessandra Amendola, Adriano Angioni, Antonio Novelli, Giovanni Valeri, Deny Menghini, Stefano Vicari
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3329-4) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Copy-number variants (CNVs) are associated with susceptibility to autism spectrum disorder (ASD). To detect the presence of CNVs, we conducted an array-comparative genomic hybridization (array-CGH) analysis in 133 children with “essential” ASD phenotype. Genetic analyses documented that 12 children had causative CNVs (C-CNVs), 29 children had non-causative CNVs (NC-CNVs) and 92 children without CNVs (W-CNVs). Results on clinical evaluation showed no differences in cognitive abilities among the three groups, and a higher number of ASD symptoms and of non-verbal children in the C-CNVs group compared to the W-CNVs and NC-CNVs groups. Our results highlighted the importance of the array-CGH analyses and showed that the presence of specific CNVs may differentiate clinical outputs in children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 29 KB)
10803_2017_3329_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018 Naar de uitgave