Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2014 | Original Paper | Uitgave 7/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014

Using Discrete Trial Training to Identify Specific Learning Impairments in Boys with Fragile X Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2014
Auteurs:
Scott S. Hall, Kristin M. Hustyi, Jennifer L. Hammond, Melissa Hirt, Allan L. Reiss

Abstract

We examined whether discrete trial training (DTT) could be used to identify learning impairments in mathematical reasoning in boys with fragile X syndrome (FXS). Boys with FXS, aged 10–23 years, and age and IQ-matched controls, were trained to match fractions to pie-charts and pie-charts to decimals either on a computer or with a trained behavior analyst using DTT. Participants with FXS obtained significantly lower learning rates on the fractions to pie-charts task, and were more likely to perseverate on previously reinforced responses during learning compared to controls. These data suggest that DTT can be used to identify specific learning impairments in boys with FXS, as well as other low-functioning individuals with developmental disabilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2014 Naar de uitgave