Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-06-2018 | Original Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Small-Group Technology-Assisted Instruction: Virtual Teacher and Robot Peer for Individuals with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Mohammad Nasser Saadatzi, Robert C. Pennington, Karla C. Welch, James H. Graham

Abstract

The authors combined virtual reality technology and social robotics to develop a tutoring system that resembled a small-group arrangement. This tutoring system featured a virtual teacher instructing sight words, and included a humanoid robot emulating a peer. The authors used a multiple-probe design across word sets to evaluate the effects of the instructional package on the explicit acquisition and vicarious learning of sight words instructed to three children with autism spectrum disorder (ASD) and the robot peer. Results indicated that participants acquired, maintained, and generalized 100% of the words explicitly instructed to them, made fewer errors while learning the words common between them and the robot peer, and vicariously learned 94% of the words solely instructed to the robot.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave