Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-06-2018 | OriginalPaper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Sleep and Challenging Behaviors in the Context of Intensive Behavioral Intervention for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Emily A. Abel, A. J. Schwichtenberg, Matthew T. Brodhead, Sharon L. Christ
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3648-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined the associations between sleep and challenging behaviors for average and night-to-night fluctuations in sleep, in 39 children with autism spectrum disorder (ASD) receiving intensive behavioral intervention (IBI). Child sleep was recorded (via actigraphy) for five nights in conjunction with clinician-reported observations of challenging behaviors. Results indicated that on average, poor sleep was associated with higher rates of repetitive behavior, negative affect, and a composite of overall challenging behaviors. These findings suggest that average sleep patterns are important within the context of IBI (rather than night-to-night fluctuations). Interventions aimed at improving overall patterns of sleep may have important cascading effects on challenging behaviors and developmental outcomes for children with ASD and their families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave