Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2018 | Original Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Leisure Participation Patterns for School Age Youth with Autism Spectrum Disorders: Findings from the 2016 National Survey of Children’s Health

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Karen Ratcliff, Ickpyo Hong, Claudia Hilton
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3643-5) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Leisure activity participation is important for health and well-being. This study examined similarities and differences between typically developing children and those with autism spectrum disorders (ASD) from 6 to 17 years old in physical, recreational, social, skill, and jobs/chores activities from a large national database. Findings revealed that children with ASD had significantly lower participation levels than those without ASD between 11 and 17 years old. They suggest an increasing disparity among many types of leisure participation for children and youth with ASD as they age, eventually leading to limited participation in adult activities. They reinforce the importance of intervention at an early age to increase participation in these activities to promote development of skills that contribute to adult competencies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave