Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-06-2018 | OriginalPaper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

A Retrospective Chart Review of Children with ASD’s Individual Education Plans Compared to Subsequent Independent Psychological Evaluations

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Nicholas W. Gelbar, Mary Beth Bruder, Emily DeBiase, John D. Molteni

Abstract

The heterogeneity of Autism Spectrum Disorder (ASD) makes it difficult for school-based professionals to develop effective Individual Education Plans (IEP) for this group. Limited research exists on the quality of IEP programs for individuals with ASD. This article summarizes the results of a retrospective chart review from an outpatient diagnostic center. Researchers collected data from IEPs and subsequent psychological evaluations of 75 individuals diagnosed with ASD. The implications of these results for future research and practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave