Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-06-2018 | Brief Report | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Brief Report: A Survey of Autism Research Priorities Across a Diverse Community of Stakeholders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Thomas W. Frazier, Geraldine Dawson, Donna Murray, Andy Shih, Jessica Snyder Sachs, Angela Geiger
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3642-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Inclusion of stakeholder voices in the allocation of research funding can increase the relevance of results and improve community engagement in research. We describe the results of an online survey that gathered input from community stakeholders regarding autism research priorities. A demographically diverse sample of respondents (N = 6004; 79.1% female; 72.5% ages 30–59; 86.4% USA) completed the survey. Results indicated a preference for applied relative to basic science topics, though both basic and applied science areas were rated as important. Respondents gave their highest ratings to research focused on co-occurring conditions, health and well-being, adult transition, and lifespan issues. These results can guide decision-making by public and private funders when developing science funding priorities and engaging in science dissemination activities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 222 KB)
10803_2018_3642_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave