Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-06-2018 | OriginalPaper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Demonstration of Parent Training to Address Early Self-Injury in Young Children with Intellectual and Developmental Delays

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Jill C. Fodstad, Alexandra Kirsch, Micah Faidley, Nerissa Bauer

Abstract

Individuals with intellectual and developmental disabilities (IDD) are at a high risk for engaging in self-injurious behavior (SIB). Prognosis is poor when SIB emerges early. Limited research exists on interventions teaching parents how to manage their young child’s SIB. This investigation assessed the feasibility of adapting an applied behavior analytic parent training program with 11 parents of children 1–5 years of age with IDD and SIB. Quantitative and observational measures were used to assess outcomes; semi-structured interviews assessed caregiver satisfaction. Outcomes yielded preliminary data suggesting the adapted curriculum was feasible and acceptable to parents. Initial efficacy outcomes yielded decreases in SIB and observed negative parent–child interactions on pre- and post-measures. Qualitative data provided areas for further curriculum refinement.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave