Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2011 | Original Paper | Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011

Sight Word Instruction for Students with Autism: An Evaluation of the Evidence Base

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2011
Auteur:
Janet E. Spector

Abstract

This paper reviews the evidence on sight word instruction as a method of teaching students with autism and significant cognitive and verbal limitations to read printed words. Nine single-subject studies were rated using Reichow et al.’s (J Autism Dev Disord 38:1311–1319, 2008) evaluative method for identifying evidence-based practice, and studies with at least adequate methodology were analyzed to identify common intervention features. Results yielded evidence in support of a massed trials approach featuring student response to a succession of items, differential positive reinforcement, systematic prompting, and use of visual supports. Across studies, students learned to identify printed words, even those with limited oral language and no prior reading instruction. However, no studies addressed the effects of sight word instruction on broad literacy outcomes.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011 Naar de uitgave