Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2011 | Brief Report | Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011

Brief Report: Face-Specific Recognition Deficits in Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2011
Auteurs:
Jessica Bradshaw, Frederick Shic, Katarzyna Chawarska
Belangrijke opmerkingen
A preliminary version of this study was presented at the 9th Annual International Meeting for Autism Research (IMFAR) in Philadelphia, PA, USA, May, 2010.

Abstract

This study used eyetracking to investigate the ability of young children with autism spectrum disorders (ASD) to recognize social (faces) and nonsocial (simple objects and complex block patterns) stimuli using the visual paired comparison (VPC) paradigm. Typically developing (TD) children showed evidence for recognition of faces and simple objects, but not complex block patterns. Children with ASD were successful at recognizing novel objects and block patterns, but showed no evidence for face recognition. These findings suggest that young children with ASD have specific impairments in face recognition, and that they may have advantage over TD controls when processing complex nonsocial stimuli.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011 Naar de uitgave