Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2011 | Brief Report | Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011

Brief Report: Teaching Situation-Based Emotions to Children with Autistic Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2011
Auteurs:
Louise McHugh, Alina Bobarnac, Phil Reed

Abstract

Many individuals with autism spectrum disorders (ASD) have difficulty recognizing emotions in themselves and others. Three children (all males) participated in the study. In a multi-element design children with ASD were trained to tact situation-based emotions (i.e., “happy”, “sad”, “angry”, and “afraid”) using novel video based scenarios. To increase the likelihood that each child would learn a generalized repertoire of emotion understanding, multiple exemplars of emotion identification were trained using a multi-component procedure. The results indicated significant increases in tacting situation-based emotions. To evaluate the generalization of training, novel video stories were employed that depicted the trained emotions. The findings indicated generalization of situation-based emotional tacting to the novel video stories.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011 Naar de uitgave