Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2011 | Original Paper | Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011

Changes in the Mother–Child Relationship During the Transition to Adulthood for Youth with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2011
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Marsha Mailick Seltzer

Abstract

We examined whether exiting high school was associated with changes in the mother–child relationship. Participants were 170 mothers of youth with ASD who were part of our larger longitudinal study and who exited high school during the study; data were collected four times over 7 years. Results indicated improvement in the mother–child relationship while in high school; however, improvement in all indices slowed or stopped after exit. Mothers of youth with ASD without an intellectual disability (ID) and who had more unmet service needs evidenced the least improvement after exit. Our findings provide further evidence that the years after high school exit are a time of increased risk, especially for those with ASD without ID and whose families are under-resourced.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2011 Naar de uitgave