Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-10-2019 | Original Paper | Uitgave 1/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Sensory Abnormality and Quantitative Autism Traits in Children With and Without Autism Spectrum Disorder in an Epidemiological Population

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
K. Jussila, M. Junttila, M. Kielinen, H. Ebeling, L. Joskitt, I. Moilanen, M.-L. Mattila
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Sensory abnormalities (SAs) are recognized features in Autism Spectrum Disorder (ASD), and a relationship between SAs and ASD traits is also suggested in general population. Our aims were to estimate the prevalence of SAs in three different settings, and to study the association between SAs and quantitative autism traits (QAT) using the Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ) and a parental questionnaire. In an epidemiological population of 8-year-old children (n = 4397), the prevalence of SAs was 8.3%, in an ASD sample (n = 28), 53.6%, and in a non-ASD sample (n = 4369), 8.0%, respectively. Tactile and auditory hypersensitivity predicted an ASD diagnosis. The ASSQ was able to differentiate children with and without SA. In conclusion, QAT level and SAs were associated in all study samples.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave