Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-10-2019 | Original Paper | Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Speech-Language Pathologists’ Knowledge and Consideration of Factors That May Predict, Moderate, and Mediate AAC Outcomes

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Stephanie B. Sievers, David Trembath, Marleen F. Westerveld
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The aims of this study were to examine speech-language pathologists’ (SLPs) knowledge and consideration of factors found in research when making clinical decisions regarding AAC for children with Autism Spectrum Disorder (ASD), and to reveal additional factors identified based on SLPs’ clinical practice. A 20-question mixed-methods survey was completed internationally by 187 certified SLPs. Overall, SLPs showed some familiarity with the research and considered factors found in research when making clinical decisions. SLPs also identified 20 factors that were not identified in the most recent systematic review that may predict, moderate, and/or mediate outcomes. This information may contribute to advancing clinical services regarding AAC as well as guide future research investigating the mechanisms by which children with ASD respond to AAC interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave