Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-09-2019 | Original Paper | Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020

Using a Virtual Manipulative Intervention Package to Support Maintenance in Teaching Subtraction with Regrouping to Students with Developmental Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2020
Auteurs:
Jiyoon Park, Emily C. Bouck, John P. Smith III
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

To live independently, it is critical that students with disabilities maintain the basic mathematical skills they have acquired so they may apply these skills in daily life. To support maintenance of mathematical skills among students with developmental disabilities, the researchers used a multiple probe across participants design to examine the effectiveness of the VRA instructional sequence with fading support in teaching subtraction with regrouping to four students with developmental disabilities. A functional relation was found between the VRA instructional sequence with fading support and students’ accuracy in solving the problems. Students also maintained the skill up to 6 weeks after the intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2020 Naar de uitgave