Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Predicting Intentional Communication in Preverbal Preschoolers with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Micheal Sandbank, Tiffany Woynaroski, Linda R. Watson, Elizabeth Gardner, Bahar Keçeli Kaysili, Paul Yoder

Abstract

Intentional communication has previously been identified as a value-added predictor of expressive language in preverbal preschoolers with autism spectrum disorder. In the present study, we sought to identify value-added predictors of intentional communication. Of five theoretically-motivated putative predictors of intentional communication measured early in the study (at study entry and 4 months after), three had significant zero-order correlations with later intentional communication (12 months after study entry) and were thus added to a linear model that predicted later intentional communication scores controlling for initial intentional communication scores at study entry. After controlling for initial intentional communication, early motor imitation was the only predictor that accounted for a significant amount of variance in children’s later intentional communication.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave