Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Caregiver-Teacher Concordance of Challenging Behaviors in Children with Autism Spectrum Disorder Served in Community Mental Health Settings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Nicole Stadnick, Colby Chlebowski, Lauren Brookman-Frazee

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) exhibit high rates of challenging behaviors that impair functioning and represent the primary presenting problem in mental health (MH) services. Obtaining symptom reports from multiple informants is critical for treatment planning. This study evaluated caregiver-teacher concordance of ratings of the intensity of challenging behaviors in children with ASD receiving MH services, and identified child clinical factors associated with concordance. This sample included 141 children (M = 9.07 years), their caregivers, and teachers. Caregiver-teacher concordance of challenging behaviors was low and impacted by the degree and type of child psychiatric comorbidity. Findings support need for increased attention to the range of psychiatric problems children with ASD present to tailor treatment recommendations and service delivery.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave