Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-04-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Comparative Effects of Mindfulness and Support and Information Group Interventions for Parents of Adults with Autism Spectrum Disorder and Other Developmental Disabilities

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Yona Lunsky, Richard P. Hastings, Jonathan A. Weiss, Anna M. Palucka, Sue Hutton, Karen White

Abstract

This study evaluated two community based interventions for parents of adults with autism spectrum disorder and other developmental disabilities. Parents in the mindfulness group reported significant reductions in psychological distress, while parents in the support and information group did not. Reduced levels of distress in the mindfulness group were maintained at 20 weeks follow-up. Mindfulness scores and mindful parenting scores and related constructs (e.g., self-compassion) did not differ between the two groups. Results suggest the psychological components of the mindfulness based group intervention were effective over and above the non-specific effects of group processes and informal support.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave