Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-03-2017 | Original Paper | Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017

Expressive Incoherence and Alexithymia in Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2017
Auteurs:
Andreia P. Costa, Georges Steffgen, Andrea C. Samson
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3073-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Expressive incoherence can be implicated in socio-emotional communicative problems in autism spectrum disorder (ASD). The present study examined expressive incoherence in 37 children with ASD and 41 typically developing (TD) children aged 3–13 years old during a frustration task. The role of alexithymia in expressive incoherence was also assessed. Compared to TD children, children with ASD had higher expressive incoherence, such as more neutral and positive emotion expressions during negative behaviors, but not in the expression of negative emotions during positive behaviors. Further analyses revealed that alexithymia moderated the expressions of positive emotions during negative behaviors. These results suggest that children with ASD may benefit from interventions targeting alexithymia to increase emotional coherence, which may improve socio-emotional communication.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 31 KB)
10803_2017_3073_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2017 Naar de uitgave