Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Perceived Social Competence and Loneliness Among Young Children with ASD: Child, Parent and Teacher Reports

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Sasha M. Zeedyk, Shana R. Cohen, Abbey Eisenhower, Jan Blacher

Abstract

Perceived loneliness and social competence were assessed for 127 children with ASD without comorbid ID, 4–7 years old, through child self-report. Using an abbreviated version of the Loneliness and Social Dissatisfaction Questionnaire (LSDQ; Cassidy and Asher in Child Dev 63:250–365, 1992), the majority of children reported friendships, yet a considerable proportion also reported social difficulties. Factor analysis of the abbreviated LSDQ identified three factors, which were significantly associated with parent- and teacher-reported variables. Regression analyses revealed parent-reported social skills deficits and teacher-reported conflict in the student–teacher relationship to be associated with child-reported loneliness. Implications for practice are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave