Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-09-2015 | Brief Report | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Brief Report: Recruitment and Retention of Minority Children for Autism Research

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Irina Zamora, Marian E. Williams, Marcia Higareda, Barbara Y. Wheeler, Pat Levitt

Abstract

Given the underrepresentation of ethnic minorities in health research (Heiat et al. in Arch Int Med 162(15):1–17, 2002; Kelly et al. in J Nat Med Assoc 97:777–783, 2005; United States Department of Health and Human Services. Monitoring adherence to the NIH policy on the inclusion of women and minorities as subjects in clinical research. http://​orwh.​od.​nih.​gov/​research/​inclusion/​reports.​asp, 2013), this study evaluated promising strategies to effectively recruit Latinos into genetic research on autism spectrum disorders (ASD). The study included 97 children, aged 5–17 years, with ASD; 82.5 % of the participants were identified as Latino/Hispanic. Traditional and culture-specific recruitment and retention strategies were compared between the Latino and non-Latino groups. Culture-specific, parent-centered approaches were found to be successful in engaging and retaining Latino participants for research involving genetic testing.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave

S.I. : Discourse and conversation analytic approaches to the study of ASD

Parents as a Team: Mother, Father, a Child with Autism Spectrum Disorder, and a Spinning Toy