Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Original Paper | Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007

Involvement or Isolation? The Social Networks of Children with Autism in Regular Classrooms

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2007
Auteurs:
Brandt Chamberlain, Connie Kasari, Erin Rotheram-Fuller

Abstract

Including children with autism in regular classrooms has become prevalent; yet some evidence suggests such placements could increase the risk of isolation and rejection. In this study, we used social network methods to explore the involvement of children with autism in typical classrooms. Participants were 398 children (196 boys) in regular 2nd through 5th grade classes, including 17 children (14 boys) with high functioning autism or Asperger’s syndrome. Children reported on friendship qualities, peer acceptance, loneliness, and classroom social networks. Despite involvement in networks, children with autism experienced lower centrality, acceptance, companionship, and reciprocity; yet they did not report greater loneliness. Future research is needed to help children with autism move from the periphery to more effective engagement with peers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2007 Naar de uitgave