Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-06-2018 | OriginalPaper | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Intrinsic and Extrinsic Predictors of Emotion Regulation in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Rachel M. Fenning, Jason K. Baker, Jacquelyn Moffitt

Abstract

Difficulties regulating emotion have been linked to comorbid psychopathology in children with autism spectrum disorder (ASD), but little empirical work has examined predictors of dysregulation in this population. Forty-six families of children with ASD participated in a laboratory visit that included direct measurement of children’s IQ, ASD symptoms, and psychophysiological reactivity. Child emotion regulation was observed during independent and co-regulatory tasks, and parental scaffolding was rated in the dyadic context. ASD symptom severity emerged as the strongest predictor of child emotion dysregulation across contexts. Child age and parental scaffolding also uniquely predicted child dysregulation in the dyadic task. Implications for conceptualizing intrinsic and extrinsic influences on emergent emotion regulation in children with ASD are discussed, as are applications to intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave