Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-05-2019 | Brief Report | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Brief Report: Vocabulary and Grammatical Skills of Bilingual Children with Autism Spectrum Disorders at School Age

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Ana Maria Gonzalez-Barrero, Aparna Nadig
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We examined the lexical and grammatical skills of monolingual and bilingual school-age children with autism spectrum disorders (ASD). Thirteen monolingual and thirteen bilingual children with ASD without intellectual disability, were compared on standardized measures of vocabulary and morphology. Findings revealed that bilingual children performed in the average monolingual range on a standardized receptive vocabulary test and slightly below the average range on a standardized morphological task in their dominant language. Prior work indicates that bilingual exposure is not detrimental for early language development in children with autism. The current findings suggest that at school age, bilinguals with ASD show similar language development patterns as those described in the literature on typically-developing bilinguals.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave