Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-09-2015 | Commentary | Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016

Applied Behavior Analysis is a Science and, Therefore, Progressive

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2016
Auteurs:
Justin B. Leaf, Ronald Leaf, John McEachin, Mitchell Taubman, Shahla Ala’i-Rosales, Robert K. Ross, Tristram Smith, Mary Jane Weiss
Belangrijke opmerkingen
The first group are the first four authors who appear in alphabetical order by their last name. The second group are the fifth through eight author and they also appear in alphabetical order by their last name.

Abstract

Applied behavior analysis (ABA) is a science and, therefore, involves progressive approaches and outcomes. In this commentary we argue that the spirit and the method of science should be maintained in order to avoid reductionist procedures, stifled innovation, and rote, unresponsive protocols that become increasingly removed from meaningful progress for individuals diagnosed with autism spectrum disorder (ASD). We describe this approach as progressive. In a progressive approach to ABA, the therapist employs a structured yet flexible process, which is contingent upon and responsive to child progress. We will describe progressive ABA, contrast it to reductionist ABA, and provide rationales for both the substance and intent of ABA as a progressive scientific method for improving conditions of social relevance for individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2016 Naar de uitgave