Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

13-07-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016

A Meta-Analytic Review of the Efficacy of Physical Exercise Interventions on Cognition in Individuals with Autism Spectrum Disorder and ADHD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Beron W. Z. Tan, Julie A. Pooley, Craig P. Speelman

Abstract

This review evaluates the efficacy of using physical exercise interventions on improving cognitive functions in individuals with autism spectrum disorder (ASD) and/or attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). This review includes a meta-analysis based on a random-effects model of data reported in 22 studies with 579 participants aged 3–25 year old. The results revealed an overall small to medium effect of exercise on cognition, supporting the efficacy of exercise interventions in enhancing certain aspects of cognitive performance in individuals with ASD and/or ADHD. Specifically, similar to the general population literature, the cognitive benefits of exercise are not consistent across all aspects of cognitive functions (i.e., some areas are not improved). The clinical significance of the reported effect sizes is also considered.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2016 Naar de uitgave